Akhirnya, Dunia Ini Milik Aku

Yeaaahhhhhh..... hari ni aku gembira gila beb sebab exam PMR aku dah habis. Macam tak percaya doh!. Akhir-akhir ni memang banyak kejadian yang menimpa aku tau. Time exam KH tadi la, malu gila aku tau. Nak tau sebab apa. First2 tu, cikgu apa tah bagi la kertas jawapan tu dekat aku, lepas tu T-kah Rahim pandang aku dye cakap 'nape semua orang dapat kertas jawapan, nape saya tak dapat'.

Aku cakap dekat dye pergi la jumpa cikgu tapi dye tak nak coz dye malu. Aku pun suruh dye pergi juga tapi aku teman dye la. Sampai je dekat cikgu, semua cikgu macam cuak je. Pastu ketua pengawas tu suruh kitaorang pergi dekat tempat semula. Tak lama lepas tu 2 orang cikgu perempuan datang dekat tempat T-kah. Time tu mata T-kah dah merah gile da. Kesian aku tengok dye.

Ada cikgu yang rendah  sikit tu datang tempat aku sambil cakap 'cube tengok kertas awak tu kod-kod dye berlapis'. Memang betul cakap cikgu. Tapi memang aku dah rasa tebal je kertas jawapan tu tapi tak tengok betul-betul. Lepas cikgu ambil kertas tu, budak-budak yang dekat-dekat dengan aku semua 'booooooo' aku. Malu siot!!.

Eiii baby tu malu la...

Satu lagi perkara, time pukul 4.00 petang kan, tibe-tibe je ada bunyi jam loceng. Aku tak tau la siapa, tapi aku nampak Shafirul senyum-senyum pandang belakang. Tau la tak sabar nak merdeka, sampai macam tu sekali. Tapi best gile duduk dekat belakang T-kah. Aku, Nana dengan Pirot berkomplot. Shafirul tengok kertas T-kah, pastu aku dengan muka tak malu nye jeling-jeling tepi sambil tengok kertas jawapan Shafirul. Sejarah , Sains dengan Kemahiran Hidup aku tengok dye. 

Memang best gile la. Kauorang hada. Pastu kan ada Cikgu hensem la dah la muka macam cina. Aku, Hanim Azmi, Hanim Zainuddin , Ain berebut cakap cikgu tu 'aku punya'. Tapi,nasib baik aku duduk sebelah Shafirul, kalau duduk sebelah Che Wan dengan Eiman macam exam mid year hari tu. Hmmmpppp tak jadi ape-ape pun. Okay lah aku da penat dah ni, nak sambung baca buku Bahasa Tamil pulak coz aku nak ambil Tamil esok.... Kbai.


No comments:

Post a Comment