Birthday Ain

Assalamualaikum, hari ini saya nak story pasal petang tadi iaitu bufday ain. Sekali lagi saya nak ucapkan Saengil Chuka Hamnida dekat Ain.

First-first tu saya tak tahu yang Ain nak buad birthday party so, saya pun tak minta lah motor dekat ayah saya. Time saya tengah layan cerita Hantu Bonceng, tiba-tiba Hanim telefon saya sebab dia nak cakap pasal nak ikut tak Ain punya birthday, saya cakap la nak ikut. Dalam pukul 3 ke 4 petang gitulah Ain jemput saya.

Then, lepak kejap dekat rumah Hanim sementara tunggu budak lain sampai. Lama juga la kitaorang duduk rumah Hanim. Dalam pukul 4.30, kitaorang pun pergi dekat tasik. Bayangkan motor ada 3 tapi orang nya ada 9. Ramai kan. Kitaorang angkut lah. Aku naik dengan Nasuha guna motor Ain. Takut lah naik dengan Nasuha. Dia tu dah la kecik dari aku takut aku. Time dah sampai dekat tasik, kitaorang nampak geng-geng gangster dekat tasik tu bersama-sama 'karo' mereka. Kitaorang tak tahu la diaorang buad apa sebab time kitaorang datang, karo tu dah nak blah. Mesti ada something ni. Ah malas la nak pikir menda tu lagi.

Memang lucky kitaorang lah sebab kitaorang dapat main kayak. Best juga. Sya naik dengan Hanim. Ain dengan Aida dan Syue dengan Intan. Mula-mula memang takut sikit, tapi last-last best pulak.

Muka orang-orang main kayak

 Tapi, aku tak suka lah dekat jantan-jantan bangang tu. Dah tau kan kitaorang port tempat tu dulu, yang hangpa gatai-gatai ambik port kitaorang tu ape hal. Watthehell la.

Last-last kitaorang yang mengalah. Kitaorsang pegi dekat taman pulak. Sementara tunggu driver motorcycle datang aku, Nasuha dengan Farah tunggu dekat tasik tu lagi. Nasuha lah takut gila aku dengar dia cakap. Malas lah aku nak cakap semula apa yang dia cakap tadi.

Then, dalam berapa minit je Hanim, Ain  dan Intan datang. Aku bonceng Hanim. Laju doe dia bawak. Samapi otak aku ni bergegar. Mana tak nya jalan dekat tasik tu kan berbatu-batu. Sampai je dekat taman, Pykaa, Aida dengan Syue main buai. time tu aku memang dahaga gila, diaorang pulak main-main dengan aku dan aku pun apa lagi marah la diaorang. Tapi, marah-marah manja je tu. 

Afta semua girls datang, kitaorang pun siap-siap la nak nanyi untuk Ain. Lepas nyanyi tu kitaorang pun makan lah kek yang di beli oleh Ain punya bapak. Lepas siap-siap makan, kitaorang main colek-colek krim kek tu dekat muka. Orang yang first kena ialah Ain, bufday girl.

Teruk kan. Ini kerja Hanim, Pykaa dan Syue

Kesian Ain. Tangan tu saya yang tolong lapkan. Ain pulak apa lagi balas dendam lah. Dia kejar Hanim , Pykaa dan Syue.

Ini Hanim

Pykaa pun kena

Ini time Syue. Tak jelas kan

Ini muka-muka yang kena krim

Yang aku tak tahan nya Hanim, Aida dan Pykaa kejar aku sampai nak menangis aku tau. Finally,

Hasil nya. Aku pun kena jugak tau.

Dalam pukul 5 lebih la kitaorang pun balik. Tapi, kesian Nasuha ada masalah. Masalah dia adalah motor dia pancit. Last-last sekali, akhirnya selesai jugak birthday party Ain. Kbaii....






No comments:

Post a Comment