Kena Marah

Sebelum aku nak cerita pasal post aku ni, aku nak bagi tahu korang dulu yang aku terpaksa berhenti berbelog start minggu depan. Means, minggu depan tak ada lah post dari aku lagi. Tapi bukan bermakna aku nak berhenti terus. Tidak sama sekali. Lepas PMR aku janji aku akan post macam-macam kat sini bagi korang mengantuk baca blog aku okayyy.

Aku tulis macam tu coz aku nak focus untuk PMR ni. Aku dah malas da dengar cikgu membebel pasal kitaorang. Dan korang semua nak tau kelas 3 Bijaksana adalah kelas 'WANTED'. Dari form 2 lagi tau kelas aku jadi wanted.

Nak dijadikan cerita lah kan, hari rabu ari tu Cikgu Ruzaini cakap dekat kitaorang macam ni 'cikgu nak tanya kamu, kamu nak pilih cikgu sape yang mengajar sains?.' Pastu semua jawap ;Cikgu Ruzaini, Cikgu Ruzaini' termasuk aku. 'Kamu memang lah cakap dekat depan memang nak dengan saya tapi kat belakang kamu cakap lain. Cepat pilih kamu nak cikgu Noriah, Cikgu Aida, Cikgu Azilah, Cikgu Fatimah. Pilih je mane satu.' Kitaorang cakap la macam tadi.

Pastu cikgu cakap ape ntah, lepas tu cikgu bagi kertas periksa yang kitaorang jawap semalam tu makna nya hari selasa la kitaorang jawap. Tapi kertas dua coz cikgu nak bagi mahirkan kertas 2. Aku dapat 39/54 jer. Memang macam bangang la. T-kah Rahim pulak dapat 49/54. Terer kan dye. Ala math pun penah dapat 99%. Dye memang terer math.

Okay, pada keesokkan hari nya pulak, kitaorang kene sound kaw kaw dengan Cikgu Nik. Pedih telinga dengar nya. Nak tau dye cakap ape. Aku tak ingat semua la aku cuma ingat dye cakap yang kitaorang tak layak duduk kelas B. Pastu cikgu cakap lagi yang tahun lepas kelas B kelas no 1 sekarang ni kelas B jauh ketinggalan belakang kelas C.

Kitaorang tau cikgu tahun lepas budak baik-baik tak macam tahun ni budak semuanya perangai macam budak-budak. Cikgu, saya akan buktikan dekat cikgu yang saya boleh buat dan dapat 8a. Kita tunggu dan lihat. That's why la aku tak nak online facebook dan berblog. Okay lah wassalam..

No comments:

Post a Comment