No Sbp, No MRSM

Assalamualaikum, tak jawap dosa, kalau jawap muah sikit. Sorry semalam tak sempat nak hupdated so, hupdated hari ni je lah. Semalam aku sebak sangat sebab dikatakan Aida nak pindah. Seriusly, aku sebak sebab kawan-2 yang rapat dengan aku semuanya pindah. Like Zihah. Dia tu bestie aku tapi sayang dia pun pindah jugak.

Semalam, pagi-2 sebelum masuk kelas bio, kitaorang dapat tau Zul dengan Pudin dapat sekolah SESAR. Taktau lah pulak nama penuh dia. Boys senang nak dapat. Tak lama lepas tu, tengah belajar Math Mode, ayah Izzati, Cikgu Mail datang cakap nak jumpa Izzati. Patu tiba-2 Zana panggil Aida cakap Izzati dapa Seri Puteri.

Then, tetibe muka Aida macam takda mood dan aku tau dia sedih time tu. Tapi, Izzati cakap ada 2 orang dapat Seri Puteri tapi taktau lagi sorang. Dalam kepala aku ni, aku rasa Aida tak pun Zana sebab diaorang minta Seri Puteri.

Then, masa rehat baru kitaorang tau sapa yang dapat. Time tu kat kantin lah, si Anis adik Nana tu cakap kat Aida yang dia dapat seri Puteri. Aida dengan terkejutnya cakap ' betul ke!!!'. Terkejut lah katakan. And dalam hati aku ni aku kata 'kenapa Aida dan bukannya Zana'. Bukan aku jeles tau. Sebabnya aku taknak lah kawan aku tinggal aku nanti.

Tapi, itu memang betul dah jadi kenyataan pun. Then, masuk kelas dah tau dah sapa yang dapat Sbp. Yang dapat nya Izzati, Aida, Nana, Nisah dan Syida. Itu girls. Yang boys pulak Ajai, Pudin, Zul and Fikri Bulat. Lepas tu aku, Hanim, Jenny pergi surau nak ambik wudu'. Hanim pulak macam takda mood lepas tu. Semua orang takda mood time tu di sababkan Aida. Kau lah Aida penyabab kitaorang takda mood. Huhuhu.

Lepas solat semua tu, Hanim pergi kat mak dia, Cik Lela. Then, Cik Lela cakap yang Hanim tak dapat mana-2 pun. Pastu dia suruh Hanim buat rayuan. Mak Hanim pun suruh aku buat rayuan. Aku kata lah 'malas lah nak sekolah sini je lah'. Pastu, Hanim pun kata 'haa Ira, kita sekolah sini je lah'. Tapi aku tau Hanim memang nak buat rayuan.

Masa balik tu aku jalan sorang-2. Nak jalan dengan Jenny dia dah hilang entah kemana dah. Terpaksa jalan seorang-2. Tengah jalan tu, nampak pulak 'budak tu' jalan-2 dengan geng-2 dia. Nak mampus, segan tahap KLCC dah aku ni. Pastu turun sorang-2 lagi. Still searching friends for went home together-gether. But, failed mission. Hahaha. Sampai je depan pagar hostel, jiran aku ni tumpang kan. Ye lah  awal sangat balik.

Balik-2 je, kat rumah takda elektrik. Aku yang tengah panas ni bertambah panas lah. Then, Aida texting me. She said that she was sad :'(. Kau ingat kau sorang je. Nak buat macam mana, rezeki kau nak dapat kawan baru lah kata kan. Aku texting dia sekejap je sebab bakteri nak habis sangat dah.

Tak lama lepas tu mak aku balik. Mak aku pun macam bad mood. Aku taktau lah apesal. Malas nak tanya. Pastu lepas ada elektrik balik, cepat-2 charge handset. Pastu Aida call aku pulak dia cakap nak number pin MRSM. Aku bagi lah. Aku kata kat dia 'sia-2 je kau buat Aida, kalau dapat takpa jugak'. Dia kata 'ala takpa la 2x' . Ikut kau lah Aida. Pastu lepas dia check, dia kata aku tak dapat. Tak hampa pun sebab dah tau.

Dia yang suruh aku buat rayuan. Aku ikut je lah. Petang tu aku text Hanim pulak kata suruh check MRSM da. Dia pun kata tak dapat. Aku suruh dia jugak buat rayuan. Haa lupa pulak. Time tu aku text sekali dengan Aimi, Eyka, Hanim dan Aida sekaligus. Aimi yang cakap kat aku dah check ke belum. Aku kata dah tapi tak dapat. Dia pun suruh aku buat rayuan. Nak suruh aku pergi lah tu. Huhu.

Eyka pulak, aku tawarkan diri untuk check MRSM tu. Mintak number IC dia. Then, aku check lah. Tengok-2 dia pun tak dapat jugak. Takpa lah. Rezeki kita kat PPPTR je, dear. Dan dan tak lama lagi aku bukan pelajar bio sebabnya aku dah nekad nak turun kelas. Nak ambik kelas biasa je. Aku rasa malas nak tipu diri sendiri.

Lagipun memang aku dari awal lagi aku dah nekad tapi nak tunggu lepas dapat keputusan MRSM dan Sbp. Kalau dapat aku teruskan ambik pure science tapi kalau tak dapat, aku turun. So, aku tak dapat, turun kelas lah alamatnya. Tapi, kalau rayuan tu aku dapat, insyaAllah, aku tak pergi lah kot. Mesti dah jauh ketinggalan kan. So, pasrah je lah.


Still wearing a white uniform school. Dan dan pakai lambang sekolah PPPTR lagi. Takpa lah, sape-2 yang dapat sekolah lain, jangan lupa aku tau. Aida, remember 'MadDinDang' tau. Lekat gambar aku dan Hanim dekat almari kau. Ingat!!!. Okey lah wassalam.



No comments:

Post a Comment