Gotong-Royong

Hachum~~~. Sorry terbersin pulak. Tengah buang sawang dalam blog ni punya pasal lah. Kay, lama gila aku tak updated. Ade lah dalam 3 minggu jugak lah. Aku sibuk lah. Acelly, banyak sangat terjadi dalam 3 minggu ni. Tapi, aku malas nak cerita. Tak penting pun. Eh eh lupa lah. 11 Januari haritu, bufday Ieqa. Hahaha kitaorang macam biasa lah, baling tepung. Siot, bukan bufday aku, tapi aku kena paling banyak. Aida kena sikit je. Jerles. Kau tengok lah Aida, aku balas.. Hanim, tetibe sentap. Nyampah nyot aku tengok kau. Hahaha. Hasilnya....

First time pakai jersey kat luar.


Okay, berbalik cerita tadi, pagi-2 tu macam biasa beratur depan kelas lah. Tengah hujan pulak tu. Sejuk betoi tangan aku. Then, pergi makmal Biologi pulak. Tunggu cikgu lama sangat. Sampai 'tercirit' aku. Hahaha, sakit perut aku. Sebenarnya ada kuiz. Bab-2 kuiz ni aku lemah. Nak-2 Bio pulak tu. Aku dah lah baca gitu-2 je. Tapi, satu soalan je pun, sebab Cikgu Haji buat taklimat semua benda. Taklimat untuk kerjaya semua tu lah. Aku dengar gitu-2 je. Bercakap dengan Hanim dan Aida lah.

Lama jugak lah. Dari pukul 8.00 pagi sampai lah 9.40. Sakit bontot aku. Lenguh!!!. Lepas siap semua tu, aku, Hanim dan Aida pergi lah kantin sama-2 jugak. Panjang barisan. Ko-op pun sama. tersepit aku. Macam-2 bau pun ada. Hahaha..

Lepas tu beli makanan semua benda tu, nak balik kelas tapi lambat. Malu betul. Orang dah beratur, kitaorang baru nak beratur. Buat tak malu je lah. Hehehe. Pastu, Cikgu Faudzi cakap-2 sikit then, suruh budak-2 yang kena gotong-royong kat bilik-2 khas tu blah. Semua orang tinggal aku. Aida, Hanim tinggal aku. Ye lah aku kat kelas je. Tapi seronok jugak kat kelas. Aku gunting-2 kertas tu je kot.

Motif? K E R J A S A M A.

Yup!! Kami bekerjasama, baru lah kerja cepat siap. Budak lelaki tahun ni boleh di harap kan lah jugak. Tapi ada je yang tak boleh. Faizal maybe. Lain-2 pun sama tapi aku nampak Faizal je yang banyak tolong. Hisyam pun sama.  Haa ni, aku tak puas hati sebab aku duduk tepi lah dengan Hanim dan Aida. Bengang dengan sorang ni. Rasa nak eiiii mau mati!!! Kalau aku tengok hari isnin ni tempat aku berubah, haaa sorang-2 aku anti. Kesah pulak aku. Aku tak boleh tau tak. Wah!! Brutal gila. Hehehe. Pastu siap-2 tu blah ah dari sekolah. Pastu kat bawah jumpa Aida. Marah dia cakap dia ponteng. Patut tolong aku bukan bergossip. Haiya. 

Okay lah kot sampai disini saje hujahan saya. Wassalam.


Nota kaki kuku kakak ku kaku: Sekarang ni aku seorang yang penyentap. So, kalau aku sentap jangan tanya lah kenapa. Hahaha.                           



No comments:

Post a Comment