Sedihnya

Assalamualaikum guys, how are you today. Today, I nak update lah blog ni nanti tak ramai pengunjung. Actually dekat sekolah ada orang buat kuiz untuk form 1,2 and 3. Cikgu suruh la juga kitaorang datang tapi dah Aida, Jenny, Afiqah, Pykaa, Tiera, Aimi tak nak datang so, I pun ape lagi tak datang la gak.

Hmmpp malas aku nak ber I ni benci pulak aku dengar. Nape aku tulis tajuk sedih? Sebenarnye aku dengar adea rombakan kelas. Rombakan kelas tu macam pertukaran kelas la. Sedih aku dengar ramai budak lelaki yang pindah (bukan gatai eh). Yang stay nya Pudin jer. Yang lain maybe turun.

Silap SN jer diaorang ramai fail. Tu la sape yang suruh meniru time periksa. Dah elok-elok kite periksa dekat dewan macam-macam hal pulak berlaku. Semua nya pasal KOBODOHAN diri sendiri. Aku bukan cakap yang meniru tu bodo tapi buat perkara yang bodo kan da dapat.

Okay la aku nak tuka tajuk lak malas nak cerita pasal periksa. Markah aku pulak nanti-nanti la kalau boleh tak payah tau la senang. Semalam, time BM, Cikgu Faridah cerita la pasal pameran ape entah. Dia tengok dekat muzium. Muzium mane aku da lupe.

Dia cerita pasal kesalahan dan akibat ke atas perompak, perogol, pembohong dan banyak la lagi tapi tak la banyak sangad. Yang aku paling seriau la kan cikgu cerita pasal hukuman keatas pembohong. Tapi tu dekat Arab Saudi. Cikgu cakap sape yang bohong kene potong lidah gune pisau pencukur. Aku yang dengar nie gigit lidah macam Dongho buad ni.


Haaa macam tu la aku buad. Kite yang dengar ni pun seram apetah lagi sape yang kene tu. Pastu banyak la lagi. Satu lagi yang aku takut. Hukuman keatas pembunuh. Pembunuh tu diikat dekat batang kayu yang ade banyak paku. Lepas tu dia golekkan kayu tadi. Perrggghhh sakit nyer la aku rase. Aku rase setakat nie je lah sebab komputer aku gaye bangang lembab nyer. Sekian..


No comments:

Post a Comment