Tanda Kasih

Sebenarnya aku nak post entry ni petang tadi, tapi da aku edit header aku dengan Mira so, tak sempat la. Cakap pasal header, cantik tak header aku dengan Mira Blog. Tak cantik tak pe la hada aku kesyah. Hahahaha just for fun.

Berbalik pada cerita asal,mak aku datang pukul 10.30 dekat sekolah. Lama bhai aku tunggu. Jenny la tak habis-habis cakap ' mana ayah aku, mana ayah aku'. Cikgu yang first sekali mak aku jumpa ialah Cikgu Faudzi. Mak aku tanya:

Mak : Cikgu Faudzi ajar akak tak.
Aku : ajar geografi.
Mak : mak nak jumpa kejap
Aku : laaaa mak tak payah la *dalam hati berdebar
Mak : laa kenapa nye
Aku : heheee saje je *senyum sinis.

Pastu mak aku pun bawak aku pergi dekat meja cikgu. Masa dekat meja tu cikgu macam senyum sinis jugak.

Cikgu : ouh!! Shahira ye, tengok result. Nape ada 2 result.
Mak : abang dye.
Cikgu : ouhhhh *tak henti-henti tersenyum.

Cikgu tanya aku

Cikgu : Nape tak boleh dapat A, apa masalah awak.
Aku : membisu kan diri sambil senyum
Mak : Geografi ni kena hafal yee *nasib baik mak aku menyampuk
Cikgu : tak jugak. Sebenar nya dye kena faham soalan nak dan banyak membaca. Kalau nak ikut kan result awak ni insyaAllah boleh dapat 8A sebab kalau peperiksaan sebenar dye akan naik kan 10 markah setiap keputusan tu. Makna nya macam contoh kalau awak dapat macam ni la 70 ke atas dye tambah 10 markah boleh lah dapat A. UPSR dulu awak dapat berapa A?
Aku: 3A.
Cikgu: kalau awak berusaha boleh dapat ni. Awak selalu belajar pukul berapa? Sampai pukul barape?
Aku: lepas maghrib sampai pukul 10-1030 gitu la. Tak da la sampai pukul 12.
Cikgu: Kalau awak semua subjek ni dapat A, awak kena tido selepas pukul 12.00. Kalau lepas pukul 12 tu A tu akan merayau-rayau nak cari sapa yang dye nak bagi A. Awak paham tak maksud saya.
Aku: hmmm hehehe *angguk-angguk.
Cikgu: kalau awak nak A, awak kena ingat la pesanan saya.
Aku: insyaAllah *dalam hati

Lepas tu aku tepis-tepis tangan mak aku suruh mak aku bangun dan beredar dari tempat tu. And then lepas tu jumpa Cikgu Fauziah pulak. Dengar la cikgu cakap. And then jumpa la dengan semua cikgu kecuali Ustazah Noraini sebab dye kata sapa yang dapat A tak payah jumpa dye.

No comments:

Post a Comment