Alhamdulillah, Malaysia Layak.

Assalamualaikum. Dengar la lagu ni. Best kan. Baru sekarang nak letak lagu ni sebab sebelum ni taktau pun lagu apa tu. Okay, tengok tak tadi Malaysia vs Myanmar. Alhamdulillah, Malaysia menang lagi walau pun saya tak berkesempatan nak tengok. Dapat tengok pun time nak habis dah. Sebab apa? Sebab nya nanti saya story. Sebelum tu, kita tengok sapa yang menjadi kesebelasan utama lawan dengan Myanmar petang tadi.

Gambar edit.

Muka nombor 11 tu tak berapa jelas. Bukan ejek tapi betullah kan. Gurusamy kan nama dia. He3. Saya kenal lah dia. Nak saya kenalkan sorang-2 ke. Hmmm tak payah lah kot sebab kalau korang betul-2 peminat Harimau Muda ni mesti lah kauorang tau kan kan.

Okay lah, saya cakap tadi saya nak story kan kenapa saya tak dapat tengok. Sebabnya, PPP Tun Razak dan Sungai Tekam takda elektrik. Sedih sangat-2 tak dapat tengok. Saya cuma dapat doakan je. Saya sanggup tunggu dari pukul 9 pagi tu sampai lah pukul 4.30 petang. Start elektrik takda tu pukul 4.30 petang lah. Lama jugak lah takda elektrik. Ni sebabnya ada orang repair paip dekat area rumah saya ni. Bengang jugak lah time tu.

Tapi, alhamdulillah lah Malaysia pergi ke final. Memang terbaik lah. Thanks to Fakri yang number 13 tu sebab dia yang sumbat bola masuk dalam gawang Myanmar. Tapi thanks to Izzaq jugak sebab dia lah bawa bola dari mula. Ouh lupa Izzaq takda dalam gamba ni. Okay, cer try tengok kat bawah. Tapi dia sorang je sebab special sikit.

Gambar dia sorang je. 

He3 tapi aku takda lah minat dia sebab dia berat, abang aku kata lah. Fakri lagi okey kot. Pastu yang budak 17 tahun tu pun lagi okey kot. He3. Ape-2 pun saya tetap sokong dia dan semua Skuad Young Tigers. Harap diaorang dapat bawak balik Gold lah untuk acara ni. InsyaAllah, sama-2 lah kita berdoa untuk diaorang semua eh. 

Tapi, final kita jumpa Indonesia lagi lah. Takpa lah kan dia pun nak ke final jugak sebab tu tempat dia kan. Tapi hope kita jugak yang menang kan. Dan berharap sangat-2 yang jadi refree tu orang Arab tu. Time Malaysia lawan dengan Indonesia hari tu kan sebab dia takda lah berat sebelah sangat.

Mesti kat Stadium tu nanti penuh dengan baju merah putih kan. Kalau saya lah kan teringin sangat nak pergi kat stadium tu pastu nak jerit MALAYSIA BOLEH kuat-2. Patu pulak jerit nama Khairul Fahmi kuat-2 jugak. Hahahahaha gedik lebih. Alaa Goal Keeper power tu. Hihihi. Okay lah sampai di sini dulu eh. Saya boleh tido nyenyak ni. Wassalam.

InsyaAllah, tercipta sejarah buat rakyat Malaysia lagi.



No comments:

Post a Comment