Untuk Kita Aje.

Assalamualaikum peeps. Lamo jugok den tak men-updated blog nih. Lama ka? He3 lama lah jugak tu. Nak updated pagi tadi, tapi pagi tadi pergi mengecat kat sekolah dengan Hanim, Ieqa dan Syue serta Cikgu Rosnaini. Best woo main hujan. He3, Hanim ah yang start dulu. Kitaorang pun join ah dia sebab tengok macam best je. Hihihi macam budak-2 bak kata cikgu.

Enough about today, nak cerita pasal yesterday pulak ni. Semalam, Kelab Remaja ada buat lawatan pergi K to the L, Kuala Lumpur. Yang pergi nya, aku, Aida, Azie, Hanim, Ieqa, Ain, Syue dan Intan. Tu set-2 budak perempuan form 3. Kitaorang yang concer bhai.

Kitaorang bertolak pukul 7.00 a.m. Janji pukul 6.30 pagi nak pergi tapi hampeh. Driver bas tu lambat. Nasib aku datang pun nak dekat pukul 6.30. Sama lambat je. He3. Sampai je bas, Aida rushing gila cari tempat kat dalam bas. Tapi, bas tu tak lawa sangat. Bas time pergi Imtiaz dulu lagi best dan lagi lawa. Hohoho.

Sampai je kat sana, kitaorang ni buat 'jakun'. Asal pulak kan? Haaa... Masa tu ada tangga bergerak tu. Apa nama dia aku lupa lah. Aku cakap kat budak ni 'weh, asal tangga ni bergerak. Tolong lah berhenti aku gayat ni' sambil gelak sakan. Well, kitaorang memang macam ni.. JAKUN. Hahahaa, takda lah just for fun. Kitaorang bukan budak kampung.

First sekali, kitaorang pergi Stadium Bukit Jalil naik STAR rasanya. Hahahaa tak hingat lah pulak. Best woo pergi stadium. Tak percaya ke lalings. Meh tengok gamba ni.

Kay, tak comel. Muka bulat tak sesuai.

Percaya tak. Kau hada. Okey fine aku tau aku kuno sebab tak pernah pergi stadium. Tapi, kauorang hada. Hahahaa. Ni lah first time aku pergi tau. Dah lah malam tu ada game. Malaysia lawan syria. Tapi, silap perancangan je. Kalau tau awal-2 ada game, dah lama dapat tengok. Sedih gila dapat jalan-2 kat luar je. Tak dapat tengok Abang Nazmi trainning. Huh? Gatai gilak. Hahaa.

Malas nak edit. Muka bulat. Kbai.

Ni lah gerai first sekali kitaorang terjah. Tapi tak beli pun. Aku pun dapat jersey satu. Jersey aku beli ori kot sebab ada lambang Nike.

Haa percaya tak? Huh, gedik.

Nampak tak ada mask tu. Haaa tu pun aku beli kat SBJ lah. Ni kalau ada game ni aku mesti pakai lah. He3 walaupun kat rumah.

Ni Abang Amir. Pakai je beli tak pun. Dia dapat tengok Malaysia lawan Syria. Jelous.

Lagi di SBJ.

Ni time dah keluar dari SBJ. Comel kan baju hitam tu. Baju biru tu tak se-cun dia.

Kitaorang rasa bertuah lah sebab dapat jejak kaki kat stadium tu. Nanti, kalau ada game yang melibat kan Malaysia, ada orang cakap nak pergi tapi insyaAllah lah. Tapi, pada masa yang sama, kitaorang rasa rugi sebab alang-2 dah ada kat KL kan tapi tak dapat pergi. Tapi, takda rezeki kan.

Enough lah pasal stadium #jealous sebenarnya#. After that, kitaorang pergi Suria KLCC sebab cadangnya nak pergi PertroSains tapi, takda rezeki jugak sebab dah lambat. Kitaorang pergi ronda-2 dekat dalam tu je lah. Dari pukul 3.00 petang sampai lah pukul 6.00 petang. Penat berjalan woo.

Pinjam kaki nak penyepak.

Dekat depan Suria KLCC.

Dekat dalam tu, kitaorang jalan-2 je. Kalau nak beli tu kena tengok duit dulu sebab kat dalam tu kan mahal. Aida, Hanim dengan Azie dapat beli rantai owl. Aku ikut tapi tak beli sebab aku kata beli kat pekan sari lagi murah. Bhahaha. Pastu kitaorang pergi Secret Recipes. Yang pergi nya aku, Aida, Hanim, Azie dan Nana budak form one. Semua beli. Aku beli cake Black Forest punya. Pastu kitaorang cari port tempat makan.

Sedap Nana.. Ngee

Nak jugak aku masuk nya.

Kitaorang lepak kat situ lama jugak tau. Sampai tak sedar dah pukul 6.00 petang. Pastu kitaorang kena marah dengan budak lelaki sebab lambat. Kesah pulak aku?.

Time nak kitaorang nak balik baru nak pasang.

Penat woo berjalan saja lah kitaorang ni. Naik je bas semua orang penat plus mengantuk. Tapi, aku penat je. Wekk. Nasib jalan tak jam tau. Dalam bas aku dengan Aida asyik cerita pasal bola je. Demam bola masih terasa lagi. He3. Well, aku dan dia peminat setia bola. Tempatan je lah kalau EPL ke aku malas nak ambik tau lah. 

Wooo scary muka Aida. Aku tak.

Gambar tu di ambil masa malam. He3 saje je nak 'mengauuuummm' sikit. Ye lah time Malaysia menang sukan sea hari tu tak dapat buat macam ni. Patu, kitaorang singgah kat Genting Sempah je lah sebab nak solat kan. Kitaorang makan kan McD. Aku just beli ais krim je kat situ. Tak larat nak makan asyik tergelak je. Huhu.

Lepas semua orang siap makan apa semua tu, kitaorang pun balik lah. Ramai orang tido. Aku, Aida, Intan dan Azie berborak tak habis-2. Malas nak tido sebab bising bunyi TV kat dalam tu. Hanim dengan Syue lene je tido. Tapi, balik-2 je dari KL, terus basuh muka semua tu pastu terus tido. Mandi? Memang tak ah. Gila mandi tengah malam. Hihihi. Okey lah dah penat dah ni.



Kalau aku ada kat stadium kan best. Pakai macam ni baru gempak. Tapi, semalam Malaysia kalah lah dengan Syria. Mana taknya, penat woo balik dari Indon terus kena trainning. Takpa lah usaha lagi eh terutama abang Nazmi a.k.a Kaka kita tu eh. kejap, nak mengaummmm kejap. Hahahaha. Time lawan Bahrain nanti aku pakai macam ni kat dalam rumah. K, aku tipu. Okay lah, penat dah ni. Assalamualaikum..

Akan jadi baju favourite. #Gedik#



No comments:

Post a Comment