Kehidupan Ex- Budak PMR

Assalamualaikum semua. Cuba tengok blog saya, ada perubahan tak? Apa? Cantik.. Okay thanks. Hihihi. Enough lah. Dah lama saya tak updated blog ni ye lah takda story lah nak cerita. Tapi, malam semalam tiba-tiba mimpi nak story pasal ex- candidates PMR. Okay, saya tipu. Takda lah, actually saya bosan dan taktau lah nak buad apa. See, ayat pun dah tunggang terbalik.

Back to the story, sekarang kita dapat tengok kan budak-2 yang dah habis periksa. Buku pun tak pegang. Ada jugak yang pegang buku tapi bukan buke tapi novel, komik, Mastika, Mangga, E-pop, Hai! dan banyak lagi. Tapi, tu buku jugakkan. Sama lah macam saya. Eh! Taklah saya selalu menghadap buku kayy. Face book? Baca lah jugak tu. Baca status orang. Hihihi..

Kalau saya pulak kan, malam, saya tido dalam pukul 1:30 pagi. Woaha, sebelum ni saya tak penah tido selewat itu. Paling minimum pun saya tido dalam pukul 1:00 pagi. He3. Tapi saya bangun pagi okay. Kunci jam pukul 8:30 pagi tapi bangun dalam pukul 9 hingga 10:00 pagi gitu lah. Tak penah lagi bangun pukul 12 ye.

Percaya tak? Apa? Tak percaya.. Tak baik tau tak percaya. Muka suci nih  #bagi baldi nak muntah#. Betullah. Nak tahu tak sebab apa. Haaa jawapannya adalah sebab saya nak berebut lappy dengan abang saya. Bangun-2 tu terus capai tuala pergi mandi. Ye lah kalau tak mandi awal-2 nanti dia yang konker habis lappy ni.

Makan pun depan lappy. Punya lah taknak berebut. Haih, teruk-2 kan. Sebab apa saya ni berebut-rebut? Kenapa tak tunggu je kan. Nak tunggu apa nya. Tunggu punya tunggu tak siap-2 jugak. Sebab tu lah saya berebut. Sebenarnya nak pergi sekolah tapi entah lah ramai yang tak balik hostel dan tak pergi sekolah.

Saya rindu dekat kawan-2 saya, dekat cikgu especially Cikgu Aziati, Teacher Deeyah, Cikgu Faridah, Cikgu Ruzaini, Cikgu Salwa, Ustazah dan Cikgu Faudzi. Saya rindu nak belajar semula #gedik#. Tu lah time belajar dulu nak cepat habis. Tapi lepas periksa habis, gatai-2 nak belaja semula. Biasa lah manusia kan.

Tapi nanti saya kena study lagi sebab nak pergi temuduga untuk masuk MRSM. Taktau lah boleh jawap ke tak, ye lah mana tak nya otak ni dah kosong dah. Tapi nak cuba nasib je mana lah tau kalau ada rezeki dapat masuk. Doa-doakan lah ye kat saya ye dapat MRSM. InsyaAllah. Tak nak doakan pun takpa asal kan jangan cakap macam ni 'harap-2 lah dia (saya)  tak dapat'.

Tapi kalau ada jugak yang doakan macam tu kat saya, pandai-2 kauorang lah tanggung sendiri ye akibat nya. Okay lah saya rasa stakat ni lah ye. Sebelum tu 'Selamat Hari Raya Aidil Adha' kepada orang Islam di seluruh dunia ni ye. Wassalam..

No comments:

Post a Comment